And it continues...

0kommentarer

Hade ute veterinär till Juliett då hon ju var halt när Julia skulle tönköra henne. VIsade sig att hon har en gaffelbandsskada i sitt högra framben. Fick något slags zinkbandage som satt i tre dagar. Nu står hon lindad i sjukhage. Veterinären kommer på måndag igen och gör nytt ultraljud. TYcker svullnaden gått ner mycket. Jag och Lorett var iväg och tävlade WE i Trollholm förra helgen. GIck jättebra tycker jag. Red LA första gången. Fick faktiskt ganska bra på dressyrdelen men lite missar på tekniken och speeden. Måste öva lite mer där. Var också iväg helgen före på seniorcupen i Klippan. Lorett kändes grymt fin, Hade tränat tre gånger veckan före och även då hade hon känts så fin. Hade tränat mycket på att hälla takten till musiken och komma rätt till den, vilket vi fick tll perfekt. Så då blir man ju besviken när domaren ger dåliga betyg och dessutom skriver "i otakt till musiken". Så trist. Musiken räknas ju lika mycket som själva ridningen. Så nu har jag bestämt att jag struntar i dressyrtävlingar. I alla fall för ett tag. SÅ ingen mer seniorcup för mig tyvärr trots att jag tycker det är jätteroligt egentligen. Men om syftet var att få ut fler seniorer att tävla så lyckades de inte här i alla fall. Posititv är att Carado äntligen är igång på riktigt! Vågar knappt skriva det. Och riktiga skor fick han förra veckan, så nu kan Julia typ rida som vanligt. Har tränat för Lotta ett par gånger och det har gått så bra så. De är anmälda till första tävligen på 1,5 år den 7 oktober på hemmaklubben.  
 
Vår lilla olycksfågel. Har dessutom lyckats få världens ögoninflammation. Och inte får man tvätta eller skölja ögonen heller.  Men hon är så snäll och står fint i sin sjukhage trots att det är jättetråkigt. 
 
Film när Juliett sover
 
 
 
 
Jag och Lorett tränar halter inför WE-tävlingen i Trolleholm. 
 
 
 
 
Lorett kliar med Ruby. Tror de är glada att gå i hagarna bredvid varann igen.
 
Tjoho Carado har fått riktiga skor!
 
 LIte kul att katten jag matar har sällskap!
 
Två sötisar! Carado och Julia
 
 
 
 
 
 
 Jag och Lorett på framridningen i Trolleholm.

Kommentera

Publiceras ej