Julia has left Sweden! 30 aug 2010

0kommentarer

Idag har varit en lång dag. Gick upp 2:30 efter cirka 2,5 timmes sömn och körde med Tina och Julia till Kastrup. Resten av familjen åkte med Jörgen. Allt gick bra och Julia såg glad ut, men vi andra såg nog mest ut som ledsna hundar, men det är klart att det är kul för Julia! Och hux flux är hon hemma igen.

Har hållt kolla via nätet hela dagen och nu är hon framme i Minneapolis. Hon har bara sista sträckan kvar, dvs cirka en timmes flyg till Waterloo där hon blir hämtad av värdfamiljen. Då är klockan cirka 23:30 hos oss, och 16:30 hos dem.

Själv tog jag det ganska lugnt idag. Körde hem och åt frukost och sov sedan ett par timmar. Har nu varit hos Lorett och det var lite jobbigt att köra till stallet faktiskt. Tog med Lorett direkt ut på en långpromenad. Dels tävlade ju hon igår, och skulle ta det lugnt idag, och dels kände jag att jag behövde komma ut och röra på mig.

Vi gick en lång runda och Lorett var så pigg att jag fick "powerwalka", men det skadade ju inte! Om jag nu ska rida Lorett fem dagar i veckan så måste jag komma i form. :)

Pratade lite med Pernilla i stallet och det kändes bra. Hon var ju själv utbytesstudent när hon var i Julias ålder och vet hur det var, och hon tycker att det är helt rätt! Hade datorn med i stallet och kunde se Julias plan digitalt när det rörde sig mot Minneapolis och Steen var imponerad!

Imorgon rider jag nog ut en runda på Lorett. Måste nog göra upp ngt slags schema för vad jag ska göra med henne. Ska också försöka hitta tid att sätta upp alla era plaketter. För nu blev det ju en till igår!

Om tiden sedan räcker till ska jag börja förbereda min flytt. På onsdag skriver jag papper och får nycklar.

/Jonna

Kommentera

Publiceras ej