Day 32 Friday 1 Oct 2010. "Thank God It's Friday"

1kommentarer





Denna jobbiga vecka är äntligen slut och avslutades på bästa sätt, nämligen med en ridlektion med Lorett. <3

Vi hade markarbete och började med att trava runt och på ena långsidan skulle vi rida in på en båge och där låg fyra eller fem, minns ej, bommar på marken som vi skulle trava över. Gick jättebra och Lorett var så duktig. På andra långsidan red vi lite öppna. 

Nästa övning var galopp över tre markbommar som låg mitt i ridhuset, vid X ungefär. Vi skulle komma först i vänster galopp och galoppera över bommarna och sedan ut till vänster, lägga en volt där och rida i öppna galopp till nästa hörn där vi återigen la en volt, och sedan i galopp ta bommarna igen. Bytte sedan till höger varv. Lorett var jätteduktig och klarade avståndet bra, lite långt för henne då hon var enda ponnyn.

Sista övningen var i trav. Bommarna låg kvar i mitten, och vi skulle komma snett igenom i skänkelvikning, raktrikta och trava över bommarna, och sedan skänkelvikning ut till spåret igen.

Allt som allt mycket bra övningar och roligt. Vi tränade även på bakdelsvändning vilket Lorett gjorde jättebra åt ena hållet men åt andra var det jobbigt för henne. Då kom Lotta med långt spö och petade och då blev hon lite småtokig, men flyttade bra. Och sen gick det bättre. Ska träna det lite varje dag tycker Lotta.

Nu har det blivit lördag och jag ska pyssla hemma lite och sen åka iväg och köpa en garderob. och därefter ska jag till stallet. Tina rider Lorett idag, för att trimma lite inför allsvenskan imorgon, men jag vill själv mocka så klart, och jag ska även hjälpa Hanna att ta in hästarna för Lotta och Steen är på bröllop idag.

och Lorett kommer i bästa fall att få en ny hagkompis, och i sämsta fall får hon gå ensam. Det funkade tydligen inte med Rhuby och Stella i en hage, och då hade Margareta pratat om att ha Chessie och fölet tillsammans, men jag sa till Lotta att kanske Stella och Lorett kunde gå. Men vi får se hur det blir.

Ha en bra dag för det tänker jag ha!

kram från Jonna

1 kommentarer

Julia - utbytesstudent i Iowa, USA 10/11

02 Oct 2010 15:01

jaha, du kan inte tänka dig vara i stallet typ nu ?? som vi sa, jag vill ju skypa och har gått upp klockan 8 bra för det!!!

Kommentera

Publiceras ej