Day 10. 2010-09-09 Stormy Weather

0kommentarer

Idag blåser det rejält så jag var lite tveksam att rida ut på Lorett ensam. Men då dök Hanna upp i stallet på förmiddagen, hon hade ledig dag från Flyinge, så då red vi ut tillsammans.

Hanna red lugna trygga Whippen, så Lorett var också lugn. Vi red ner till dammen och galopperade runt där i båda varven. Lorett fick sträcka ut ganska ordentligt för att hänga med whippen men det var bara kul och bra för henne. Om jag galopperar själv med henne så brukar jag inte låta henne gå iväg så fort, då jag är rädd att jag inte ska få stopp på henne eller att hon ska börja bralla, vilket hon för övrigt aldrig gjort. Men i alla fall när vi red två så var det ok. Blev lite konditons- och magträning för Lorettan. Whippen blev lite pigg för Hanna när Lorett kom ikapp honom och han ville sticka, tydligen gör han så med Rebecka, så hon fick säga till honom lite, men annars gick det bra och Lorett var mycket duktig och lydig. :)


Efteråt fick Lorett lite massage, som hon tyckte om, och lite stretching, som hon inte tyckte om, och sedan fick hon gå ut i hagen igen.

Kl 16 börjar jag jobba. Ska jobba natt och imorgon ska jag jobba över då vi flyttar med jobb.
'
Helgen blir också intensiv med jobb på sjukhuset.

Idag och imorgon blir det städat i Härslöv och på måndag börjar målarna jobba. :) Sen ska jag börja packa.

/Jonna

Kommentera

Publiceras ej