Day 11. 2010-09-10 Jumping Jack Flash

0kommentarer

foto0003 (MMS)

På väg till träning och Lorett ska tränsas och det räckte med att jag visade tränset så började hon att gäspa. :) Träningen gick bra. Det blev lite kombinerat hoppning och markarbete. Började med att trava först en markbom, och sedan fyra cavaletti som var upphöjda på varannan sida. Lorett var superduktig och lyfte fint på hovarna. Sedan gjorde Lotta om den serien till en studs, dvs kom i galopp, hoppa över en bom på marken och sedan två kryss som studs. Gick jättebra. När vi gjort det ett tag i båda varv, så fick vi fortsätta med att hoppa ett hinder på diagonalen som tillägg. Dvs vi hoppade först studsen som låg strax före x på medellinjen, därefter fortsätta i galopp ut på en båge mot väggen i vänster galopp och hoppa en kryssoxer, därefter bryta av till trav. Sedan galopp igen i andra varvet, hoppa studsen och nu vänster galopp på båge ut mot väggen till höger, där det stod ett plank. Lorett var duktig och pigg. Avslutade med att hoppa samma men utan studsen, och då komma lite snävt så man fick svänga med ytterskänkeln. Allt som allt en superbra lektion. Helene red Vie och var supernöjd. Hon red samma övningar som jag, men avslutade lite högre. Imorgon jobbar jag på sjukhuset från halv åtta till kl 15, och åker sen till Lorett. Imorgon ska MP tävla dressyr i Åsbo. Det kanske finns live resultat på equipe? Tina tränade tömkörning för Hanna idag. Erica ska också ut och tävla på söndag. Regional 1 meter och 1,10 i södra sallerup. Nu måste jag hoppa i säng. Är så trött att jag nästan inte ser att skriva. Har jobbat natt till idag, och stannade sen kvar på jobb hela dagen eftersom vi flyttat idag. Jobbigt var det! God Natt! Julia, hoppas du haft en fantastisk fredag! Längtar till imorgon bitti när jag kan läsa på din blogg.

Kommentera

Publiceras ej