Bad day

0kommentarer

Trött idag då jag sov dåligt inatt. Vaknade kl 2.05 och fattade först inte varför jag vaknat. Sedan hörde jag ljudet. Och det var ngt som gick ovanför mig. Dvs i den s k "vinden" som är mellan inner- och yttertak var det något som gick. I bästa fall en mus och i värsta fall en råtta. Håll väl på en fem - tio minuter men sedan blev det tyst. Kunde dock inte sova och när jag väl somnade till blev det mardrömmar om att jag glömt stänga altandörren och mössen vällde in.

Fick i alla fall ringt Anticimex men de har en väntetid på cirka 5 dagar. Dessutom ska det vara lätt åtkomligt för dem att lägga gift eller annat, och hur lättåtkomligt är det?? Finns en lucka i halltaket som är igenskruvad så på ngt sätt måste jag skruva bort den tills de kommer. SUCK! Och leva med inneboende tills dess. :(

Dessutom upptäckte jag idag att det är en buckla på min bil på passagerardörren. Så nu måste jag även kontakta försäkringsbolaget i morgon.

Och inga vinterdäck har jag fått på bilen. Men det verkar inte som om det ska komma ngn snö i år. :)

Och nu måste jag sätta mig och betala in de räkningar som inte dras direkt via autogiro, och det är inget kul det heller.

Men med Lorett är det bra. Hon är så fin så, som vanligt. I tisdags red Julia för Mette och igår trimmade jag henne. Idag har Julia ridit markarbete med henne och det såg mycket bra ut. De använde de upphöjda plastbommarna.

Kommentera

Publiceras ej