Lillejulafton

0kommentarer

Igår blev det ett pass i ridhuset. Red i dressyrsadeln och Lorett kändes riktigt fin. Avslutade med att rida igenom LA;1. Var så säker på att jag kunde hela programmet men när jag körde hem slog det mig att jag glömt skänkelvikningarna. I alla fall kändes Lorett fin och det är lite kul för när man rider upp på medellinjen så vet Lorett att det är något särskilt och hon får extra spänst och energi.

Idag var jag i stallet på förmiddagen eftersom jag skulle börja jobba kl 13. Var osäker på om jag skulle hinna rida men hann. Och det var riktigt mysigt. Rebecca var i stallet och skulle rida Cez så vi red ut tillsammans. Red ner till flygfältet på grusvägen och då det är så milt och regnat mycket är vägen helt ok att trava på. Lorett var pigg och framåt! Var ute drygt en halvtimme och sedan bytte jag tillbaka till Loretts gamla täcke som är tunnare, då det var drygt 7° ute. Dessutom sitter det bättre. Bra att hon hann vara ute lite till. Nu på vintern blir det ju mycket box för hästarna.

I morgon blir det vila för henne. Dels jobbar jag samma dumma tid som idag, och dessutom skadar det ju inte att ta det lugnt en dag, och varför inte på julafton? Får se vad det blir i julklapp åt Lorett. Äpplen är inköpta och även en julgran står på inköpslistan men har inte hunnit med det än. Ska försöka fixa det imorgon. 

Granen som hon fick i julklapp förra året såg ut så här efter endast några dagar! Mums vad gott tycker Lorett.

Kommentera

Publiceras ej