Glad!

0kommentarer

Tänk så glad man kan bli av att vara ute i blåsten. Men det beror kanske på sällskapet och vad man gör i blåsten?!

Vaknade först tidigt, men somnade om igen till 10. Skönt! Åkte till stallet vid halv tolv och mockade först. Funderade sedan på vad jag och Lorett skulle göra. Hon behövde ju inte gå ngt ansträngade pass eftersom hon hoppade igår, men ngt behövde det bli just pga hoppningen. Bestämde mig för att rida ut trots att det nästan blåste halv storm. Red på grusvägen fram till flygklubben, och det var så pass mjukt i kanterna att det gick att trava. Helt mysigt och kul och Lorett kändes så fin. Fast vi hade sån motvind mot flygklubben att Lorett knappt kunde trava, men desto bättre gick det på hemvägen. :)

Man känner sig på riktigt bra humör efter en sådan härlig runda. Är väl en 5-6 plusgrader så man frös inte heller.

Fick sedan skynda mig hem för en snabbdusch och nu sitter jag på jobb med en kopp kaffe. Ganska lugnt än så länge.

Ikväll 19:45 - 22:30 direktsänder SVT play världscuphoppningen HÄR. Tyvärr kan jag inte se den eftersom jag jobbar men jag kan titta på den imorgon istället.

Ikväll kl 20 är det också första tävlingen av melodifestivalen och den kan man även se live på nätet HÄR.

Om jag hade varit ledig hade jag valt att se hoppningen live och sedan titta melodifestivalen. :) Om ni tittar så blunda när denna ryttare kommer, Roger-Yves  Bost (FRA). Eller förresten, titta på hans häst för den är fantastisk. Men man tycker synd om den.

Ha en skön fortsättning på helgen!


Kommentera

Publiceras ej