Nya skor

0kommentarer

Igår söndag jobbade jag som sagt hela dagen så då tog Tina hand om Lorett. Här är hennes blogg 

Idag måndag gick jag av jobb kl 8. Körde direkt till stallet. Tog in Lorett meddetsamma då det blåste rejält kallt! Nästan storm och cirka -3, men det kändes som mycket kallare. Mockade och sedan körde vi till hovslagaren. Det gick jättebra att sko henne. Hon stod så fint och var snäll. Vi satte på snösulorna igen, för även om det inte finns ngn snö just nu, så kommer det säkert mer innan det blir vår. Hovslagaren tyckte hennes hovar var fina nu, och han tyckte även att hovväggen inte längre var tunn. Och det är ju jättebra!

Var tillbaka i stallet strax före 12. Hjälpte Lotta att ta in hästarna, då det blåste ännu mer nu. En del var ganska vilda att ta in i blåsten, (läs bl a Hannas hästar) men det gick bra. Körde sen hem och käkade lite lunch och sov sedan ett par timmar. Fick därefter tvinga mig att vakna för kl 18 var det teori i Viarp och jag skulle hinna tömköra Lorett innan dess.

Åkte därför tillbaka till stallet strax efter kl 17. Vill ju alltid kolla att hon verkar ok efter skoning, och när man tömkör så ser man ju bra om det skulle vara ngt. Hon såg kanske lite kort ut i traven, men inte halt, så hon är nog ok. Kan ju vara lite öm efter skoningen. Höger hov fram och bak var lite varma. Dock brallade hon lite i galoppen så jag tror hon är ok. :)

Blev bara cirka 20 minuters tömkörning för sedan var kl 18 och jag körde till Viarp. Teorin handlade om sitsträning och om att hitta sin balans och jämvikt. Lena Rafsten hette hon som höll i teorin och hon var utb sjukgymnast och godkänd djursjukgymnast. Fick lite tips om hur man kan tänka på sin sits när man rider, och hon tog även upp hur viktig stretching är för ryttare. Trevlig föreläsning.

Imorgon ska det bli kallt och blåsigt igen så Lorett har fått två täcken på sig i kväll.

Rider nog på förmiddagen imorgon då jag sedan jobbar 13-21. Blir lite sent att rida efteråt. Dock lite stressigt att rida på förmiddagen när jag börjar 13, men hon behöver ridas lite ordentligt imorgon. På onsdag ska jag försöka rida igen för Lotta, eftersom jag inte kan rida min lektion på fredag då jag jobbar.

Kommentera

Publiceras ej