Perfekt dag!

2kommentarer

Idag artar sig till att bli en perfekt dag. Började dagen med att vakna av mig själv. Ätit frukost i lugn och ro. Lång skön dusch och snart ska jag till den bästa! Dvs Lorettan. Ska börja med att rida eftersom hon ska få massage kl 14. Vill att hon ska vara rastad och ha hunnit äta så hon kanska kan slappna av lite.

Har tänkt plocka fram lite bommar och små hinder i ridhuset och träna lite markarbete idag.

Igår red jag lektion för Lotta i Viarp och det gick väl sådär. Tyckte inte hon kändes alls bra till att börja med och frågade Lotta flera ggr om hon såg ok ut, men Lotta kunde inte se ngt. Dock blev det bättre mot slutet och vi fick till riktigt fin galopp och fina skänkelvikningar över hörnlinjen med taktmässig trav. Dock var hon så fruktansvärt stark att jag fick ont i hela överkroppen. Red med det tvådelade bettet och ev gillar hon kanske inte det. Har haft det tredelade nästan hela tiden sedan Julia åkte så idag blir det det igen. Avslutade med lite stretching för henne eftersom det var ett ganska hårt pass.

Kallt idag igen, men blåsten verkar ha gett med sig. Såg att Julia ska få +15° idag!

2 kommentarer

Julia - utbytesstudent i Iowa, USA 2010/2011

17 Feb 2011 16:10

Det tvadelade bettet ar for tjockt och klumpigt for henne, hon gar bast pa tredelat.. lorett hatar tvadelat..

Jonna

17 Feb 2011 18:32

Ja, jag märkte det. Och det är tjockare än det tredelade. Kanske ska köpa ett tunnar tvådelat och testa? Red i alla fall idag med det tredelade och det gick så bra så. :)

Kommentera

Publiceras ej