Måndag morgon

0kommentarer



Började med att leda Lorett i ridhuset för att därefter tömköra, men usch vad tråkigt hon tyckte det var. Stannade flera ggr och bara stod still som om hon undrade vad som var meningen med att bara gå runt här? På fotot ovan har hon just stannat.

Efter en stund började jag tömköra och då kom även Danilo och Annie in i ridhuset så då blev det lite roligare och mer fart på Lorett. Jag hade också lagt fram en plastcavaletti som hon fick galoppera över i båda varven när jag tömkörde och det gick så bra så. Hon fick även trava över den. Såg fin ut!

Lite tomt i stallet efter Boy. Han brukade ju alltid stå och tigga när jag tog morötter till Lorett. Och MP stod och tittade in i boxen och undrade nog var hans granne tagit vägen.

Filmen var väl sådär. Ganska seg, och varade drygt två timmar. Jag kommer ju inte riktigt heller ihåg vad som hände i de andra filmerna. Är inte ens säker på att jag sett alla.

Idag måndag tror jag Lorett får vila. Jag ska ändå iväg och jobba. Imorgon trimmar vi nog lite dressyr och på onsdag ska Tina hoppa henne för Hanna eftersom jag ändå jobbar och Tina kan ju inte hoppa MP än. Så då blir det nog lite roligt för Lorett!

Tina och Lorett hoppar i Allsvenskan 2010
Tina och Lorett hoppar Allsvenskan 2010

Kommentera

Publiceras ej