Mysig häst!

0kommentarer


På denna bilden ser Lorett kanske sur ut, men det var hon långt ifrån. Först red jag barbacka i ridhuset. Hon var fin i traven men lite seg i galoppen. Ville inte heller rida med spö när jag satt utan sadel. :)
Nöjde mig med att göra lite galoppfattningar från skritt och travade lite och gjorde skänkelvikningar. Såret ser fint ut, så imorgon eller onsdag blir det sadel.
Efter ridningen var hon helt mysig. Kelen och gullig och jag kunde pussa den mjuka fina mulen hur mycket jag ville. Hon stod bara och verkade tycka det var mysigt. :) Och bara för det fick hon ett extra äpple.

Är ganska trött idag, för har dels jobbat hela dagen, och igår gick det också i ett. Jobbade först och mockade sen till Lorett och Cez. Gick sedan cirka 20 minuter med Cez i ridhuset. Sen fick han stå utan lindor och bara med ett täcke, medan jag körde hem och tittade på världscuphoppningen som Marcus Ehning vann. Sen tillbaka till stallet och tömkörde Lorett. Hon var fin och framåt och brallade t o m lite i galoppen, ngt hon inte gjort på länge. :)

Avslutade stallet med att kratta hela ridhusspåret och sopa på läktaren. Snart februari och då är det nya sysslor. Tycker man ska lämnna gamla sysslor snyggt efter sig, så inte näste man behöver börja med grovjobb!

Avslutade sedan kvällen med att titta på fjärde avsnittet av ponnyakuten. Alltid lär man sig ngt och jag tycker Tobbe Larsson är superduktig. Och allra sist chattade jag med Julia. <3

På tal om Tobbe Larsson så ringde nyss Bitte och hade fixat biljetter till en clinic med just honom den 10 april i Båstad där han bl a ska visa frihetsdressyr. Här är hans hemsida http://www.tobbelarsson.se/

Kommentera

Publiceras ej