Nytt År! 2011

1kommentarer

Nu har det alltså blivit 2011 och i år kommer Julia hem! Visserligen ska hon hinna med en hel massa saker till i USA men nu är vi i alla fall på rätt år. I mitten på januari har hon varit där halva tiden. Jag och Lorett längtar....

Året har börjat superbra med Lorett. Hade egentligen tänkt rida ut idag, då hon äntligen fått snösulor men just idag har temperaturen stigit vilket i och för sig är skönt, men det har medfört att det är superhalt ute, så någon uteritt blev det inte. Då blev det istället ett dressyrpass i ridhuset. Red ganska självständigt i en  halvtimme och hon kändes fin, men lite sned i höger galopp. Sen kom Lotta in med Peter och Didde och skulle ha lektion för dem, och då passade jag på att lyssna vad de gjorde, och så red jag samma övningar. Lorett var jätteduktig. Det var svåra men roliga övningar, bl a förvänd galopp med öppna och även förvänd öppna. Försökte kolla hur Peter gjorde och det blev säkert inte riktigt rätt, men Lorett kändes så fin i alla fall. Vi blev bra svettiga båda två, och red drygt en timme. Riktigt styrkepass!

I torsdags hade jag lite fest hemma för bästa stalltjejerna och vi hade riktigt trevligt! Jättekul att alla kunde komma och jag fick en fin present, nämligen en lång rund myskudde med hästtyg som var jättefin! Tack Anna, Pernilla, Helene, Suss, Lotta, Hanna, Susanne, Åse och Bitte.

Och innan festen red jag med på Hannas hoppträning. Det gick jättebra även om min sits inte är så bra alla gånger och jag höll t o m på att ramla av en gång, för jag trodde att jag skulle krocka med annan ryttare, och då tappade jag stigbyglarna i språnget. Men Lorett hoppade ett fint språng och var lugn efteråt för annars hade jag säkert åkt i backen! Men i alla fall så red vi bl a klockan med små hinder och det var lite svårt tyckte jag, men i stort gick det bra. Hoppade också en liten bana, med början av en kombination med kryss in och oxer ut snett igenom, sen hoppade vi ett rättuppstående på ena långsidan och sedan en oxer på andra långsidan och därefter avslutade vi med ett rättuppstående med duken hängande på, snett igenom.

Och igår nyårsafton var jag lite trött efter festen, och orkade inte gå upp så tidigt som jag tänkt så jag kom ganska sent till stallet, och hann bara mocka och inte rida. Men tog ut Lorett i ridhuset och gick med henne en halvtimme i alla fall. Hon behövde röra lite på sig efter hoppningen. Hade hellre gått ut och gått utomhus med henne men det var dimma ute och en massa skjutglada gubbar (s k jägare) ute, så det vågade vi oss inte på.  Åkte sedan och jobbade.

Borde väl sätta upp ngr mål för 2011 men har inte funderat så långt på det. Men fortsätta hålla igång Lorettan och bli bättre med min balans. Får nog rida lite utan stigbyglar. Körningen lägger vi nog på hyllan. Men ska fortsätta tömköra 1-2 ggr/vecka, för det har hon blivit så duktig på. Ska även försöka ta oss till Ottarp lite till våren och träna klättring där.  Och ett mål är att jag ska rida ut mera. 

Förresten om ngn ska slänga sin gran snart och det är en fin vanlig julgran, dvs inte ngn kungsgran eller dyl, och den är grön och fin, dvs inte vissen, så vill Lorett gärna ta hand om den.  :) Levereras lämpligen till hennes hage.

1 kommentarer

Anna

03 Jan 2011 11:41

Så roligt att få komma hem till dig! Du är numera så glad hela tiden och jag förstår att du stormtrivs i ditt nya hem, med närheten till Lorett och stallen!

Kommentera

Publiceras ej