Sjukhuset

1kommentarer

Sitter just nu på sjukhuset och jobbar. Tar dock fem minuters paus för att blogga.

I måndags hade Lorett sin vilodag. Jag tog dock hand om henne och gav henne massage med maskinen vilket hon tyckte var riktigt skönt nästan överallt.

Jobbade sedan natt och sov riktigt dåligt så hela tisdagen var jag helt trött, trots att jag sov ett par timmar mitt på dagen.  Åkte i alla fall till Lorett och när man kommer till stallet piggnar man oftast till, så även denna dag. Hade dressyrsadeln och red först bara fram ganska ordentligt. Red sedan ganska mycket förflyttningar och även lite öppna i både trav och galopp. Försökte även träna lite galoppombyten. Jag får till dem hur lätt som helst från vänster galopp till höger, men tvärtom lyckas jag inte alls med. Och hon kan ju faktiskt så det beror på mig. Hon blev ganska svettig trots att jag inte tycker vi jobbade så hårt, men det beror väl på att hon satt ganska mycket päls och dessutom var det ju en plusgrad. Vill dock inte klippa henne nu, då det verkar som om vintern håller i sig. Och hux flux börjar de ändå fälla vinterpälsen eftersom det till stor del styrs av ljuset och det blir ju allt ljusare nu.

Stretchade henne efteråt vilket jag inte heller gjort på länge (detsamma med massagen), för det är ngt jag verkligen tror är viktigt och bra.

Idag onsdag har jag bara mockat till henne och gosat lite. För eftersom jag ska jobba så ska Tina hoppträna henne ikväll för Hanna nere i Viarp. Hade varit så kul att se, men inte mycket att göra åt.  Jag hoppas och tror att de båda kommer att tycka det är kul. Åse ska hoppa Whippen och Emma Ingo, så de har sällskap ner. :)

I stallet är det som vanligt förutom att Boy inte finns där mer. Och Herkules verkar trivas bra på Viatorp och nu kommer han ju att stanna kvar även om Mia köper häst, eftersom det finns en ponnybox ledig. Mia kommer förresten snart att ha två hästar eftersom hon fått Gucci av Harriet. Harriet tyckte inte hon hade så mycket tid för honom och dessutom har hennes fot inte blivit bra.  Dessutom letar visst Margareta efter en häst åt sig själv som hon kan rida. Under tiden rider hon lektion i Viarp. Dessutom ska Maria Donnerhag börja rida lektion med oss på fredagar. Kommer säkert att funka jättebra i vår grupp för hon är väldigt trevlig.

Imorgon är det redan torsdag och vad fort veckorna flyger iväg! Vet inte riktigt vad jag ska hitta på med Lorett men det får bli ngt lugnt efter hoppningen. Kanske en skrittrunda om underlaget tillåter det.

Rapport kommer senare om hoppningen för Tina ska skicka SMS när de är klara.

1 kommentarer

Julia

14 Jan 2011 15:40

mycket nytt som hander nu i stallet :) btw, har du lust att ladda upp narga bilder fran nar du och jag var i stockholm i somras? :)

Kommentera

Publiceras ej