Skånsk vinter

1kommentarer

Idag kände man igen vintern i Skåne, regn och ngr få plusgrader. Dock inte kul på all snön vi har, för nu blev det ännu isigare och halare ute.

Blev som sagt ingen lektion igår eftersom Lotta var sjuk. Jag och Lorett skrittade ut i det fina vädret, men det blev bara skritt då snön var väldigt isig och hård, och halt trots att Lorett var broddad. Dock en lång skrittrunda.

Kanske det beror på vädret men är väldigt trött idag. Skulle städat ut julen hemma. men det får bli en annan dag. Fikade i stallet idag med Pernilla, vilket är vårt nyårslöfte dvs att vi ska fika mer, och även Hanna och Steen slöt upp.

Red i ridhuset och även Tina, Emma och Hanna red samtidigt. Fick lite hjälp av Hanna med ridningen då Lorett kändes sned i högergaloppen igen, och inte galopperade på ordentligt med höger bak. Blev lite bättre på slutet.
Lorett blev även lite masserad då jag tycker hon är lite spänd i musklerna.

En tråkig sak i stallet är att Boy blivit sjuk och ska tas bort imorgon. Ngt problem med bihålorna så han har svårt att äta, och har fått hög feber. En liten påminnelse för en själv att våra hästar har ganska kort livslängd och att man ska ta tillvara alla stunder och roliga upplevelser man har tillsammans.

Imorgon mockar jag nog på förmiddagen, och tömkör på kvällen, för jag ska på bio med Jonathan på eftermiddagen. Harry Potter blir det!



Nu börjar även nedräkningen till GHS. Om sju veckor sitter vi där!

1 kommentarer

julia

10 Jan 2011 05:05

vet inte vad jag ska kommentera mer än att det låter bra alltihopa! :) hoppas ni gilla filmen! pusssssss

Kommentera

Publiceras ej