Slut på helgen

0kommentarer

Skulle precis skypa med Julia och hann se henne, och sedan blev det problem med uppkopplingen och därefter bröts det och nu är inte Julia online längre. Skriver lite blogg medans jag väntar på att hon kanske lyckas komma ut på nätet igen.

Igår lördag fick Lorett ta det lugnt. Jag gick en runda med henne på cirka 30 minuter. Pysslade lite med henne och sedan hann jag inte mer, utan körde hem och därefter till jobb.

Idag söndag åkte jag till stallet vid halv tolv. Fikade först med Pernilla, Helene och Sus. Mycket trevligt prat och goda fastlagsbullar. Vid 14-tiden tog jag in Lorett och sedan red vi ut med Hanna på Libertina och Åse på Whippen. Blev en lång skrittrunda längs Viarpsvägen, upp Ottarpsvägen och ner vid dammen och sedan hem längs åkrarna. Tog nog cirka en timme. Blev dock bara skritt då det är hårt i markerna, men skönt väder idag ändå. Låg nog på nollan och alldeles vindstilla.  Lorett var pigg och framåt och tyckte nog det var kul att vara ute med kompisar. Hon skrittade på som bara den och skulle hålla jämna steg med Libertina. Whippen tog det lugnare och lunkade på bakom. Härlig runda i alla fall.

Det har också kommit ännu en ny häst till stallet. För nu fick ju Herkules Boys gamla box och då är ju Mias ledig igen. Även om man inte vet hur länge det blir. Och det är Ida och Albin som kommit.

Efter ridningen putsade jag hoppsadeln och gjordarna. Även mina skor fick sig en omgång. Ska försöka ta dressyrsadeln på tisdag.  Tränsen var inte så längesedan jag putsade.



God natt! (foto från sep 2010)

Kommentera

Publiceras ej