Hoppträning i Viarps ridhus

0kommentarer

Hoppträningen fick vara inomhus då det regnat hela dagen. Dock slutade det framåt kvällen, men paddocken ute, både i Viarp och på Viatorp var helt blöta.

Hade tänkt filma, men efter endast två sekunders filmning dog batteriet :(



Dock såg hoppningen superbra ut. Först red de lite lydnads- och styrkeövningar. Bl a växla mellan trav- och galoppbommar. Sedan hoppade de lite olika linjer. Satte ihop allt till en liten bana. Banan innehöll även en två-kombination för det ville Julia öva på.

Lorett klarade allt helt galant! Inga problem ngn-stans eller med ngt. Även Emma med Ingo hoppade allt superbra. Detta bådar gott inför lördagens tävling! Det är ju två superponnys vi har.

Efter hoppträningen körde jag ner Julia till stan då hon skulle hjälpa till på karnevalen. Jag körde tillbaka till Lorett för att byta täcke och fylla på vatten. Hon får sova inne även inatt.

Då ringde Susanne J och sa att de hade räknat fel på folket som behövdes nu ikväll, så jag behövde inte komma. Jag var ju helt inställd på att köra dit, men lika skönt att slippa faktiskt.  Hjälpte sedan Lotta att släppa ut de hästar som skulle vara ute på natten, de hade fått komma in lite tidigare på dagen för att torka, och sedan körde jag hem. Hann tyvärr inte se super leauge-hoppningen som gått nu ikväll från Achen, men det kommer mer hoppning i helgen därifrån.

I morgon jobbar jag 13-21 så då hinner jag bara till stallet en liten sväng på förmiddagen. Julia får trimma Lorett lite inför lördagen, och det får bli ridning på banan fram till hovslagaren fixat nya skor, för där är bättre underlag än när man rider ut. Skorna sitter ju alltså inte så bra. De är inte lösa men kan säkert lätt bli. Är precis sju veckor sedan sist imorgon. Har dock fått tid på torsdag.

Kommentera

Publiceras ej