KM hoppning

0kommentarer

Idag var det dags för KM i hoppning för Julia och Lorett. Var i stallet vid halv nio och gick ner till Viarp vid 9. Vid 10 red Julia första klassen, LC dvs 90 cm. Det var en superfin runda, dubbelnolla.

Till andra klassen var det lite rörig framhoppning och när Julia kom in på banan fick hon skritta runt ganska länge innan hon fick startsignal. I alla fall så hoppade Lorett ettan fint, men när de kom till tvåan så vet jag inte vad som hände, men Lorett sprang i princip igenom hindret. Sen blev de båda lite osäkra tror jag, men de fortsatte bra i alla fall, men på sista hindret kom Lorett för nära och då rev hon det också. Så totalt två nedslag.

Tror kanske att Julia ville för mycket i den klassen, som ju var KM-klassen, trots att vi sagt att vi skulle se det som träning för Julia. Dessutom tror jag att Julia var lite trött. Väldigt varmt idag också. Med facit i hand skulle vi kanske bara valt en klass, men det lönar sig ju inte att vara efterklok.

Men allt som allt tror jag ändå att Julia är nöjd. Jag tycker det gick jättebra. Man kan ju inte tro att det bara går att hoppa upp på hästen och fortsätta där man slutade för nio månader sedan, och det trodde vi inte heller. Men det tar nog inte lång tid innnan de är tillbaka i gammal god form. :)

Roligt idag var att Emma med Ingo blev klubbmästare för privatponny. Det var de värda!




Första klassen, dubbelnolla. LC (90 cm)

Kommentera

Publiceras ej