Motvillig häst (inte Lorett så klart)

0kommentarer

Idag har det varit en lång dag känns det som. Jobbade till kl 18. Körde sen och handlade lite och sen direkt till stallet. Julia höll precis på att avsluta ridningen med Lorett när jag kom. Hon tyckte att Lorett kändes seg, men det blir väl lite så när de går ute dygnet runt. När de var klara fick Lorett komma ut igen och äta sin havre som väntade på henne.

Julia hade trimmat lite i paddocken. Och om hon tyckte Lorett var lite seg så var det inget mot vad nästa häst var. Hon skulle ju rida Syrah idag. Och det gick väl bra ända fram tills hon skulle trava, för då ville absolut inte hästen. Gick emot skänkeln och körde ut baken och skulle absolut inte gå fram. När Julia försökt ett bra tag, hoppade hon av och provade att longera henne lite, för det brukar Annika göra, och ville hon inte det heller så kunde man ju nästan misstänka att hästen hade ont. Men longeringen gick jättebra. Då hoppade Julia upp igen, men samma resultat. Då ringde jag Annika som kom och försökte hjälpa till. Sa att Syrah varit lite konstig härmodagen också men inte så mycket. Men vi kom fram till att det nog bara var lite trots och att hon kanske testar lite.

I alla fall tog allt det mycket längre tid än jag tänkt. Var väl inte klara förrän strax före nio och då hade jag att mocka  hagen kvar. Gjorde det så snabbt som möjligt, och fyllde sedan på vatten. Lorett fick även flug- och myggmedel då hon gick och slog mycket med svansen, och då har hon ändå eksemtäcket på sig. Hon fick också regntäcket trots att det nog inte ska komma ngt regn i natt. Men för säkerhets skull, och det ska gå ner till cirka 9° inatt, så det skadar inte. Annars blev det en riktig härlig kväll till slut.

Igår jobbade jag också hela dagen. Julia var och red Lorett på dagen. De hade skrittat ut en runda. På väg hem stannade jag bara till hos Lorett och satte på regntäcket och kollade till henne. Var mycket trött igår, vilket jag även är idag. Och då jag även jobbar hela dagen i morgon får jag nog hopppa i säng nu.

Godnatt!

Kommentera

Publiceras ej