Ridning i Ottarp fredagen den 17 juni

0kommentarer

Idag var det sista träningen för terminen och vi hade bestämt att rida i Ottarp. Dock hade jag redan från början bestämt att jag skulle ta det lugnt där, med tanke på att Lorett hoppade mycket igår och för att hon ska tävla på söndag.

Pernilla valde även att rida Cez så vi hade följe från Viatorp. Red uppe på platån, där jag mest red runt volten och fram till nästa volt. Växlade ganska mycket mellan trav och galopp och Lorett kändes superfin! Pigg och framåt. Hon trodde nog hon skulle få hoppa. Underbar kväll blev det också, efter att det sett lite svart ut på himlen under eftermiddagen. Skrittade sedan hemåt. Släppte ut både Lorett och Cez i hagen när vi kom hem, då de ska vara ute i natt. Inget regn enl SMHI.

Avslutade kvällen med liten fest i Viarp som hölls för att fira av Hanna som sagt upp sig från Viarp då hon fått fast anställning på Flyinge. Mycket trevligt med lagom mycket lekar!

Fotade lite i Ottarp med min mobil. Tyvärr ej så bra bilder. Den brukar ta bättre kort. Dock roligt att ha lite foto i alla fall.


Pernilla och Cez


Lorett och Cez verkar lyssna noga på Lottas instruktioner


Jag och Lorettan!



Suss och fina Vie!


Helene och Cannavaro, Pernilla och Cez, Anja och Calino



Helene och Cannavaro


Jag och finaste Lorett igen, taget med Pernillas mobil.

Har bestämt att ändå rida kvar i min fredagsgrupp till hösten. Hade ju anmält mig till ridlägret i sommar men kom på att jag hellre ville lägga de pengarna på träning varje fredag istället. Tror att jag får ut mer av det. Dock väldigt tråkigt att jag missar lägret, men det får väl bli nästa sommar i stället.

Kommentera

Publiceras ej