Uteritt

0kommentarer

Idag blev det uteritt. Julia red Lorett och jag red Cez. Skrittade ner till dammen där vi travade lite. Sedan över vägen och upp till fältet. Där galopperade Julia uppför. Jag och Cez travade och skrittade, allt enl Pernillas direktiv. Sedan red vi ner till dammen igen, lite trav framåt och Julia och Lorett tog en extra galopp runt hela dammen och sedan skrittade vi hemåt igen.

Var ute i drygt en timme, och det var en jättemysig runda. Dock var båda hästarna lite sega idag. Tror att det tar på krafterna att vara ute dygnet runt. I alla fall så här i början innan de vant sig.

Sedan åkte Julia med hem till mig och vi hann fika innan hon åkte hem.

Nu ska jag avsluta kvällen med att cykla en sväng till stallet och kolla läget. Behöver lite motion känner jag + att jag köpt nya morätter till Lorett. Sen ska jag direkt hem och sova då jag jobbade natt till idag så jag är ganska trött, och ska dessutom upp tidigt i morgon bitti och jobba.

Kommentera

Publiceras ej