Dressyrträning

0kommentarer

Fredag igen, och dags för dressyrträning för Lotta i viarp. Åkte till stallet i morse efter jobb, och mockade. Åkte sedan hem och sov ett par timmar. Åkte sedan och handlade och därefter betalade jag räkningar, vilket är så tråkigt. Fortfarande har jag feta elräkningar. Måste försöka minska den kostnaden för det funkar ju inte att betala flera tusen varje månad bara för el! Nä usch och blä för elbolagen.

Vilken tur att man skulle rida, så att humöret kanske skulle bli bättre. Och det blev det för Lorett var superfin idag. Vi red bl a framdelsvändningar i sicksack över ridbanan, tränade på galoppfattningar från skritt, förvänd galopp (vilket för övrigt Lorett är en stjärna på), och vi avslutade med att flytta skänkelvikning till medellinjen, sedan rakt fram i öppna och därefter öppna längs andra långsidan.  Lorett var som sagt mycket fin. Jag måste vara noga med innnerskänkeln, för då går hon fint. Lotta tycker jag ska rida med små sporrar så det ska jag testa.

Skyndade mig sen hem med Lorett och slängde mig i bilen för att köra till jobb. Imorgon ska jag jobba extra på kvälls- och helgmottagningen som det heter numera, 9:30 - 18:30, så det blir ridning på kvällen. Söndag ska jag jobba till halv två. Därefter blir det tömkörning för Lotta som betalning för datahjälp :)

På söndag direktsänder även SVT Play världscuphoppningen från 's-Hertogenbosch kl 15-17:45 och Malin är med. Det får man inte missa ju!

Kommentera

Publiceras ej