En helt vanlig onsdag

0kommentarer

Vaknade tidigt av att jag hostade. Förkyld fortfarande. :(

Tog det ganska lugnt ett tag, och åkte till stallet vid 10-tiden. Mockade till Lorett och Torina och Libertina. Åkte sen hem.

Tvättade och pysslade hemma. Åkte sedan tillbaka till stallet för att rida. Ville inte rida tidigare när jag var i stallet, för dels var jag trött efter mockningen och kände för att åka hem och vila en stund, och dels vill jag inte rida på Loretts "hagtid". Inte nu på vintern i alla fall när de kommer in ganska tidigt.

Hade tänkt rida ut en sväng då solen sken, men det blåste rejält, så jag red i ridhuset istället. Blev ett lättarare pass idag, eftersom vi gick ett ganska hårt pass igår. Blev mest trav och galopp på rakt spår i friskt tempo. Hon kändes väldigt fin och framåt. Red cirka 40 miinuter och sedan var det tid för mig att åka till jobbet.

Imorgon är jag bara ledig ngr timmar på dagen, innan det är dax för jobb igen, så då ägnas dagen mest åt Lorett. Om vädret mot förmodan skulle bli bättre blir det uteritt, men jag ska väl inte hoppas för mycket på det. Det ryktas om snö imorgon.

Kommentera

Publiceras ej