Fredag hela veckan

0kommentarer

Så var det fredag igen. Veckorna springer verkligen på. Igår blev det tömkörning för Lorett. Hon var mycket fin och lydig. Höll på cirka 40 minuter. Hon lyssnar och förstår alla kommando nu, te x framåt, sakta, galopp, etc.

Idag var det dressyrträning nere i Viarp. Till att börja med kändes väl Lorett ok, kanske lite stel. Men efter hand blev hon stressad, svår i munnen och allmänt ovillig. Jag försökte hålla stadig ytter som Lotta påminde mig om, men jag blev bara hårdare i handen hela tiden. Blev som en dragkamp med Lorett. Inte roligt för varken henne eller mig. Skrittade ett tag. På slutet försökte jag rida mer försiktigt och inte hålla så hårt i henne och Lotta fick ha fem minuter privatlektion med mig, så då gick det lite bättre. Lotta tyckte hon såg lite stel ut bak. Kanske att hon har träningsvärk efter hoppningen eller så beror det på att jag inte ridit ordentlig dressyr på två veckor. Fast mest tror jag det beror på att jag blev hård i handen och då försvarade hon sig med att bli springig och stark. Jag blir bara så himla besviken när det inte går bra. Hon har annars känts väldigt fin sista tiden. Och jag får väl vara glad att hoppningen i onsdags gick så bra! :)

Tillbaka i stallet stretchade jag henne lite, och det gick bra. Hon fick lite morötter och ett äpple.

Imorgon bitti åker jag till Stockholm. Tina ska rida henne imorgon och jag hoppas det går bra. Men det tror jag för Tina rider henne så bra. Hon ska även ta hand om henne på söndag. Måndag eftermiddag är jag hemma igen, så då hinner jag med henne själv. Ska även hjälpa till, tillsammans med Åse, att mocka åt Hannas hästar nästa vecka, då hon åker till Ischgl imorgon och är borta en vecka.

Såg på min besöksräknare att jag hade en besökare från Budapest och en från Bremen. Skulle vara roligt att veta vem det är, om det är ngn man känner? Kul i alla fall. 

Kommentera

Publiceras ej