Härlig lång uteritt i underbart väder

0kommentarer

Blev som sagt en uteritt idag. Solen sken och det kändes nästan varmt. Blev bara skritt då det är väldigt mjukt i marken. Skrittade ända ner till grusvägen tog slut, vände sedan vänster ut på stora vägen, och red nerför grusvägen till höger. Skrittade nerför den och sedan red jag in på stigen sidan om bäcken åt höger. Där hade jag tänkt trava men det var för mjukt och blött. Skrittade framåt och förbi Loretts gamla hage :). Tyvärr var inte hennes gamla kompisar ute. Fortsatte framåt och kom ut på nästa grusväg. Svängde där höger och red fram till stora vägen. Där hoppade jag av och gick hem med henne. Jag behöver själv lite motion. Hon var pigg och fin hela rundan.





Väl tillbaka i stallet mockade jag och så fick hon sitt fleecefodrade täcke istället för det gröna vintertäcket. Innan jag gick fick hon lite morötter och två äpplen.

Kommentera

Publiceras ej