hoppträning för Lorett

1kommentarer

Idag gick/joggade jag till stallet på förmiddagen. Har bestämt att jag måste förbättra min kondis lite. Flåsade ju som bara den under Mette-träningen. Det blev dock mest gång, då jag vill ta det lugnt i början, så jag inte får ont i knäna. Det var superskönt väder, så det var skönt att gå. Härligt att ha så nära till stallet.

Mockade till Lorett och Cezanne. Sedan mockade jag även lite i Loretts hage. Där finns ganska mycket att plocka bort, från hela vintern ju!

Tog också av Lorett täcket då solen värmde ordentligt. Hon rullade sig på en gång! Joggade/gick sen hem igen.

Våfflor blev det idag igen, tillsammans med Jörgen, Stella och Jonathan. Gott!

Åkte med bil tillbaka till stallet vid halv sex. Tog ut Cez och gick en sväng med honom. Lät sedan honom stå utan täcke och lindor medan jag var nere i Viarp och tittade när Tina hopptränade Lorett.

Hoppträningen gick jättebra. Lorett var mycket pigg.  Hon tyckte nog det var jättekul. Ganska länge sedan hon hoppade en ordentlig bana.  Och Hanna hade dessutom byggt ett hinder mitt på ena långsidan, och inga fler så där tyckte Lorett att det skulle gå undan! De hoppade som sagt en bana och det såg bra ut. Tina tyckte dock det gick lite fort, så de avslutade med lite lydnadsövningar, och jag tyckte att Lorett lyssnade bra efter ett tag. Man måste även tänka på att låta Lorett få ut halsen/upp huvudet innan hindret, för då hoppar hon bäst!

1 kommentarer

julia

31 Mar 2011 18:42

Det sag jattebra ut, dock kan jag val halla med om att det gick lite fort ibland men som jag sa till tina sa tavlas och rids hon ju inte pa samma satt som nar jag ar hemma. Men hon tyckte det var kul iallafall :) Och halsa hanna att hon far min laxa den 3 juni i stallet!

btw, kan du vara i stallet pa lordag vid 2 halv 3? Sa kan vi skypa innan jag aker till minneapolis och sa kan jag prata lite med tina oxa :)

Kommentera

Publiceras ej