Lördag

1kommentarer

Efter jobb blev det stallet vid halv fem-tiden. Sol idag, men ganska blåsigt. Bestämde mig ändå för att rida ute på utebanan som kändes ok idag. Blev mest lite konditionsridning för att Lorett skulle få röra lite på sig efter hoppningen igår. Hon kändes fin. Lite trött till att börja med, men kom igång bra efter en stund. Avslutade med att skritta en sväng på slingan.  Mockade sen och spolade hennes hovar med vatten och därefter penslade jag dem med lite olja.

Åkte sen ner till Viarp med Susanne och hjälpte till att stänga ett fönster i klubbhuset som av ngn anledning var öppet. Det var mycket svårt att stänga då handtaget gått sönder, men till sist gick det. Susanne tror nästan att det öppnats med vilje, för att ngn ska ta sig in i natt. Hon tog därför dator och annat värdefullt med sig hem. När vi körde därifrån såg jag ett hus i närheten vars ytterdörr var helt fördärvad, antingen har en bil råkat köra rakt på huset eller så har ngt allvarligt hänt.

Nu tittar jag med ett halvt öga på andra chansen. Kan dock inte säga att jag är särskilt intresserad, men oh my god låter roligast. Ska dock snart hoppa i säng. Ganska trött, och ska upp tidigt i morgon igen. Ev kollar jag hoppning från Tyskland i sängen. Det visas på webb-tv, och Roffe, Linda Heed och Douglas Lindelöw är med. Börjar kl 22, och visas här http://www.clipmyhorse.de/en/live/channel/1/

Skypade med Julia igår kväll och allt var bra med henne. Hon ser fram emot sin resa till Arizona dit hon åker om ungefär en vecka.

Nästa helg ska jag åka till Stockholm då min kusin Ulrika fyller jämt. Ska bli kul. Var längesedan jag var i Stockholm känns det som. Tina ska hand om Lorettan då.

Uppdatering; Hittade nyss denna artikel i HD http://hd.se/landskrona/2011/03/05/villa-pakord-for-tredje-gangen/ Det var ju skönt att det fick sin förklaring. Började tro att det gick helt vilt till i Härslöv. :)

1 kommentarer

Julia

06 Mar 2011 03:51

Du var i Stockholm u juli förra sommaren ;)

Kommentera

Publiceras ej