Nästan sommar idag!

0kommentarer

Idag har det varit nästan sommar,sol och cirka 15°! Och jag jobbade hela dagen, annars hade jag åkt tidigt till stallet och låtit Lorett gå helt utan täcke, men nu gick ju inte det. Som tur är hade hon ändå fått ett tunnare täcke häromdagen. Många hästar i stallet som fortfarande går med tjocka vintertäcken. Om det är så varmt i morgon så ska hon få slippa täcket ngr timmar. Har dock hört att det ska bli kallare till helgen igen. Men det måste väl ändå vara slut på vintern nu tycker jag. Nästa helg är det ju dessutom dags att ställa fram klockan till sommartid.

När jag kom till stallet vid 17-tiden gjorde jag iordning Lorett direkt för jag ville rida när det var ljust ute. Åse på Whippen och Tina på Masterpiece skulle precis också rida, så vi red ut en sväng tillsammans. Red ner till flygfältet och vände där. Går ju inte att rida på slingan nu, då det är så blött i marken att den blir förstörd på en gång. Vi ska låta den få växa till sig till sommaren. Red därefter lite i paddocken. Lorett var väldigt pigg idag. När vi skrittade ut kunde jag knappt hålla tillbaka henne, hon ville bara framåt och helst gå först! När vi sedan red i paddocken var hon även då pigg och framåt och kändes väldigt fin! Hennes trav känns superbra, men jag kan nästan inte sitta ner på henne i den.

I morgon har Lorett sin vilodag och jag åker till stallet på förmiddagen. Ev ska hon få lite massage. Ska också ta hand om Cezanne, fast det gör jag nog på kvällen. Så skönt att bo nära stallet.

Behöver också åka och hämta lite mer grenar till Lorett. Har sett att det finns vid Ättekulla. Men det får nog blir på fredag jag gör det. Hon har tuggat ganska bra på de hon fick sist.

Kommentera

Publiceras ej