Nattjobb

0kommentarer

Sitter på jobb nu, andra natten i rad. Så är lite trött. Men får sova lite i morgon förmiddag när jag kommer hem.

I morse efter jobb åkte jag först och handlade och sedan direkt till Lorett. Hon fick som vanligt vatten i hagen + lite morötter. Mockade och sen åkte jag hem. Tvättade lite, slappade och sov en timme. Sen var det dags att åka till stallet igen. Red ut på slingan. Soligt idag, men mycket blåsigt. Hade tänkt rida ända ner till dammen, men vägen dit är så dålig så jag vände innan vi kom dit. Buskagen på tillbakavägen var av ngn anledning helt plötsligt farliga, men mer än ett litet skutt blev det inte. Red sedan i paddocken. Skönt att slippa ridhuset. Visserligen mycket glad att det finns ett sådant efter en sådan här vinter, men nu är det skönt att kunna rida ute. Lorett kändes fin som vanligt igen. Flyttade fint i skänkelvikning och när jag red i kort trav, så blev den inte ett dugg trippig som den kan bli ibland.  Sen blev det lite borstning och annat som hör till, och sen var klockan plötsligt 15, och jag fick skynda mig hem, hoppa in i duschen och sedan köra till jobb.

Imorgon blir det som sagt lite sovtid efter att jag varit och mockat. Sen ska jag duscha och försöka piffa till mig lite, för jag ska iväg och bli fotograferad inför Landskrona idrottsgala. Jag är inte så glad för att bli fotad! Men men ....

Därefter blir det hoppträning för Hanna i Viarp. Ska bli kul.

Kommentera

Publiceras ej