Regn

0kommentarer

Lika fint som vädret var igår, lika tråkigt var det idag. Regnigt och grått hela dagen, så ngn trädgårdsröjning blev det inte. Kanske tar lite på måndag om vädret är bättre.

Kom till stallet vid 17-tiden. Hade egentligen planerat uteritt men pga vädret lockade inte det. Var lite inne på att hon skulle ha vilodag, men eftersom hon hoppade igår, så behövde hon röra lite på sig. Hästarna hade dessutom kommit in tidigt, så hon hade stått still i många timmar.

Beslöt att rida i dressyrsadeln och tog även på mina sporrar vilket Lotta tycker jag ska rida med. Kunde ju vara bra. Så slipper jag rida med spö. Och så lyssnar Lorett lite bättre på mig. Har bara små runda sporrar.

Lotta skulle precis själv rida på Rhuby så då red jag med henne. Och hon var så snäll att hon berättade allt hon gjorde, så jag kunde rida samma övningar. Blev ju nästan en lektion. :) Vi red tempoväxlingar, tränade på halvhalter, sedan var det öppna och förvänd sluta i galopp, vände sedan snett igenom och fortsatte i förvänd galopp, motställde i fv galopp, och sedan gjorde vi byte på rakt spår till rätt galopp. I trav red Lotta passage, och jag försökte rida i samlad och enegisk trav.  Red även tempoväxlingar och öppna och förvänd öppna.

Det blev alltså ett rejält pass, och Lorett var superfin!! Det gjorde verkligen skillnad med sporrarna. Och dessutom brukar hon vara fin att rida efter att Tina har hoppat henne. :)

På tal om Tina, så ska hon även rida Lorett imorgon på min lektion, eftersom jag jobbar. Det är hoppning på schemat. Även om Lorett hoppade igår så orkar hon nog hoppa imorgon igen. Så blir det ju ofta när det är tävling på helgen t ex. Och imorgon kanske inte Lorett är SÅ väldigt pigg eftersom det inte gått så lång tid mellan hoppningarna.

Lorett får ha vilodag lördag eller söndag.

Julia, på lördag ska jag bygga bana nere i Viarp kl 14, vilket innebär att jag inte kan vara i stallet och skypa då. Går det bra halv två - kvart i två istället?

Kommentera

Publiceras ej