Torsdag

0kommentarer

Blev som sagt massage för Lorett idag. Jag var i stallet ganska tidigt och som vanligt fick Lorett vatten i hagen, och hon drack direkt. Ska bli skönt när det inte längre är minusgrader så att hon har vatten. Jag ser att hon varit på det frusna vattnet varje dag och försökt ta hål på det. Mockade sedan och därefter red jag. Skrittade ner till Viarp och tillbaka och red sedan i ridhuset. Hade dressyrsadeln idag. Har satt på två remmar på sadeln så att jag kan hålla den ena med yttertygeln när jag rider. Får mycket bättre stöd då, och jag är stilla med handen. Lorett var även idag mjuk och fin att rida. Härlig trav och galopp. :)

Kl 12 kom Annika och masserade Lorett. Hon tyckte hon var bättre idag, att hon kunde komma djupare i musklerna. Och förra gången var hon lite spänd i halsen på vänster sida, och den var bättre idag, men nu hade hon en liten spänning på höger sida av halsen. Men det var nog bra, för det tyder på att hon börjat jobba mer liksidigt. Det kan säkert bero på att hon fick loss ngn spänning sist, men även på att jag rider med mer stöd på ytter nu.

Var klar vid halv två och då fick Lorett stanna inne med två fleece. Körde tillbaka till stallet nu ikväll och bytte täcke. Fixade så hon hade det fint i boxen, och gick även en liten sväng med henne i ridhuset. Tina red lektion för Hanna på MP och det såg så fint ut, och Åse red barbacka på Whippen.

Imorgon är det fredag och jag är ledig hela dagen. På kvällen blir det träning i Viarp och det är hoppning som står på schemat.

HIttade present idag igen i mitt skåp. Denna gången var det nog mer till Lorett än till mig, Men vi har ätit av dem båda två. Det var en hel kasse med Ingrid Marie, Loretts och mina favoritäpple. Och de var från snälla Annna!

Kommentera

Publiceras ej