30 Days and Nights!

2kommentarer

Idag visar min nerräknare att det är 30 dagar kvar tills Julia kommer och den stämmer faktiskt. För om man räknar neråt på kalendern och börjar på 30 idag, 29 imorgon o s v så hamnar den på 0 (noll)  den 3 juni, dvs den dagen Julia kommer hem!

Var i stallet ganska tidigt eftersom jag skulle iväg till jobb sedan. Mockade och tog hand om Cezanne först. Fyllde även på vatten till honom i hagen. Mockade sedan till Lorett och tog in henne. Tog dressyrsadeln idag för jag tänkte trimma LB lite. Gick ner till Viarp för jag tänkte rida lite i deras paddock, men fy vad det blåste idag och kallt dessutom. Gick därför in i stora ridhuset istället. Träffade där på Marina och Lilleman. Han var igång nu men inte i hoppkondition än sa hon. Men allt var bra med dem.

Lorett var pigg från början men fick inte till henne riktigt bra. Antagligen för att jag bytte träns och bett. Red med det fina dressyrtränset som Julia köpte i Stockholm, och det var antagligen bra, men hade ett tvådelat bett med fasta ringar. Det var inte det tvådelade jag hade en gång innan som har lösa ringar och är tjockare, för det vet jag att hon inte gillar så det har jag slängt, men hon verkade inte gilla detta heller trots att det är tunnare. Verkar som om tredelat ändå är bäst på henne. Gick väl ganska bra ändå. Red mycket fram- och bakdelsvändningar, skänkelvikningar. Red sedan igenom programmet, där jag fick rida om ngr partier bl a den ökade galoppen med avbrott till trav och den ökade skritten. Volterna i galopp gick jättebra. Halterna satt också fint idag. Jag bara satt till, så ställde hon upp jättefint.  Red sedan igenom programmet helt en gång och det gick väl hyfsat, men måste öva på att ställa rätt hela tiden, och att få henne att lyssna på mig och inte försöka bestämma själv.

Gick sedan upp med henne till Viatorp igen. Släppte ut henne i hagen och mockade den också. Blir många högar på bara två dagar!

Är fortfarande lite i chock över Peter Eriksson! Julia och jag kan knappt tro det är sant! Men det stämmer väl vad de säger om de fulaste fiskarna.....

I morgon är det sitsclinic med Mette Henriksson i Viarp. Ska bli intressant och kul. Sitsen måste man alltid öva på!

2 kommentarer

Mamma/Tina

05 May 2011 21:05

Nu blev jag nyfiken, vad e det med Peter Eriksson ????

Julia

06 May 2011 19:47

Jag berattar sen mamma pa skype.. :)

Kommentera

Publiceras ej