Bättre start på dagen kan man inte få!

0kommentarer

Åkte till stallet vid 11-tiden. Hade bestämt att rida ut med Åse och Whippen och Emma och Ingo. Tog in Lorett direkt och gjorde i ordning henne. Testade ett nytt bett idag, ett tredelat med d-ringar i storlek 12 märke Sprenger. De betten är visst ganska dyra men ett av få märken som gör hela storlekar. Därför jättebra att Annika hade ett som jag får testa. Hade också hoppsadeln så klart eftersom vi skulle rida ut.

Det blev samma runda som Åse och jag red häromdagen. Emma ville gärna vara först med Ingo för annars blev han visst vild, men det gick bra. Till att börja med var Lorett lagom pigg, och kändes superfin. Sen kom vi ner till dammen och där visste hon ju att man ska galoppera så då fick hon ny energi.

Så hon var ganska pigg resten av ritten, men helt kontrollerbar. När vi hade ridit runt hela fältet och skulle ta sista galoppen upp mot bostället, kom vi i trav uppifrån fältet och  när vi svängt runt så laddade både Ingo och Lorett med världens maffigaste trav. Det var nästan så att inte Whippen hängde med. Och sedan blev det galopp. Så härligt att galoppera och stå i lätt sits, och känna hur hästen verkligen tar i, det är som om de lägger in en andra hästkraft eller växel!

Skrittade sedan lungt hem sista biten. Härlig runda! Detta är verkligen livskvalité tycker jag. Och spec med trevligt sällskap. Ser mycket fram emot vårt "lyx"-ridläger i sommar!

Lorett fick sig sedan en dusch då hon var lite svettig. Inte så konstigt då det är högsommarvärme ute idag. Tog på henne eksemtäcket och sedan fick hon äntligen komma ut. Hon hade varit som på nålar i stallet innan jag släppte ut henne, och anledningen till det var ju så klart att hon var blöt och hon ville bara rulla sig, vilket var det första hon gjorde när jag släppte ut henne.

Mockade och gjorde klart i stallet. Körde sedan hem för egen dusch och lite mat och nu får det nog bli en liten siesta då jag är mycket trött eftersom jag jobbat natt.

Blir ingen Kågerödsskog i morgon. Får se vad för kul det kan bli i stället. ☺

Kommentera

Publiceras ej