Lördagsgodis

0kommentarer

Hittade lite lördagsgodis i mitt skåp i stallet. Tack Pernilla, men det hade verkligen inte behövts. :) Tror jag tar med det till jobb och bjuder, dock inte barnen då socker är bannlyst på förskolor nuförtiden, men personalen. Så kan jag själv också mumsa lite ikväll då jag jobbar.  Eftersom det är lördag idag! Och efter barnen somnat förstås.

Var i stallet på förmiddagen. LIte blåsigt, molnigt, soligt, ja blandat väder, men än inget regn i alla fall och ganska behaglig temperatur. Lorett gick med eksem- och regntäcket en stund på förmiddagen men nu har hon enbart eksemtäcket.

Idag blev det tömkörning. Ville inte sitta på henne ifall hon är öm i hovarna för det blir ju extra tryck så klart. Men hon såg fin ut i tömkörningen i alla fall. Gjorde inget avancerat, mest att hon fick röra lite på sig idag. Lite skänkelvikningar blir det alltid och lite övergångar.  Var ute i paddocken och där var det väldigt mjukt, vilket var bra.

Idag är både Hanna och Lotta i Ringsjöorten och tävlar dressyr. Hannas första klass är redan avklarad och hon fick femte och sista placeringen. :)

Nu ska jag åka och jobba. I morgon ska Tina rida Lorett. Om jag har tillfälle ska jag försöka fota/filma lite, för det vet jag att Julia gärna vill se. Ska också åka hem till mor en sväng då det är mors dag!

Kommentera

Publiceras ej