Lugn Lorett

0kommentarer

Åkte till Lorett efter jobb. Var där cirka 17:30. Lorett var fortfarande ute, så jag skyndade mig att mocka. Skönt att de får gå ute länge nu. Varit toppenväder idag, cirka 19° nu i eftermiddags.

Tog sedan in henne och då hade de fått sin mat, och hon fick äta hälften, sparade andra hältften tills efter ridningen. Gick ut en sväng i hennes hage och snabbmockade den. Gjorde sedan i ordning Lorett och tog hoppsadeln då det skulle vara hoppning idag.

Red fram som vanligt.  Red på volt och red lite ökad och samlad galopp. Började sedan med att travhoppa ett krysshinder med travbom framför. Sedan la Lotta till en liten oxer bakom ett galoppsprång emellan. Fortsatte travhoppa den ett par ggr. Lotta höjde även oxern lite och Lorett var så duktig. Sedan hoppade vi en liten bana. Jag ville inte hoppa så mycket så det var ganska lågt, kanske 50 - 60 cm max. Börjde på kombinationen och skulle även nu trava in. Hade haft Lorett väldigt lugn hela tiden, men nu gick det för lugnt, hade i princip ingen bjudning, så när hon hade hoppat krysset blev det helt plötsligt 1,5 språng fram till oxern typ i ultrarapid och då gick det ju inte att hoppa. Började om och nu gick det bättre. Fortsatte i galopp rakt fram, följde kortsidan och vände sedan snett igenom där det stod ett räcke med lådor med granris under. Ut till långsidan och följa kortsidan, och sedan vända innan kortsidan tog slut och där i början på långsidan stod ett räcke till. Fortsätta i galopp och vända snett igenom och hoppa en planka, ut till väggen och snett igenom igen och hoppa en liten mur. Allt som allt sex språng. Lorett var duktig, lugn och fin. Travade av henne och hon kändes jättefin då. :)

Helene red den nya hästen, Hidalgo tror jag han heter, är från Polen och sex år. Ser fin och snäll ut. Är dock lite rädd för ljud, men han är ju inte så gammal och dessutom ny på stället. Sus var också med och red och hon hade Wie. Det såg så bra ut för båda två på hästar som nästan såg ut som tvillingar!

Gick sedan tillbaka hem med Lorett. Hon fick resten av sitt kraftfoder och så plockade  jag iordning hennes grejor. Satte på henne eksemtäcket och så fick hon lite morötter innan jag åkte hem. Ska bli fint väder imorgon också.

Och imorgon jobbar jag 11-19 så jag tror att jag mockar på förmiddagen och så rider jag efter jobb. Skönt att det är ljust så länge nu. På söndag ska Tina ta hand om henne då jag har fullt upp.

Kommentera

Publiceras ej