Mette-träning

0kommentarer

Blir ett kort inlägg även idag. Är mycket trött nu. Klockan är 23 och ska strax sova. Åkte till Lorett efter jobb cirka kl 17. Hon var fortfarande ute när jag kom så jag mockade först. Tog sedan in henne och det låg havre och betfor i krubban, men tog bort hälften till efter träningen. Tog ut henne när hon ätit upp och gjorde i ordning henne. Snäll att göra i ordning. Hon fäller väldgit mycket päls nu.

Tog ut Lorett i ridhuset där träningen för Mette var, trots det fantastiska vädret, men de som red först tyckte det blåste och dammade i paddocken. 

Träningen gick inte så jättebra som det brukar göra för Mette men ändå kan jag inte klaga. Det enda var att hon kändes lite mer stel idag, fick inte henne lösgjord riktigt. Annars jobbade hon på bra i värmen. Red en del ökad minskad volt, galoppökningar och minskningar både på volten och spåret, lite skänkelvikning längs spåret där jag ska tänka på att titta dit jag ska och ta med hästen. Red även lite förvänd galopp. Ska tänka på att jag inte lägger ner alt breddar ut ytterhanden. Även jobba med ställningen innan jag begär ngt annat av Lorett.

Imorgon jobbar jag 13-21. Lorett ska hoppa med Tina för Hanna på kvällen.

God Natt!

Kommentera

Publiceras ej