Regnig tisdag men härlig uteritt

0kommentarer

Gick upp tidigt idag för jag skulle ringa och väcka Jonathan halv sju. Gick sedan upp och gjorde i ordning mig för de skulle komma och måla fönsterna. Visserligen bara utvändigt men de behövde komma in och öppna fönstren. Visste inte vilken tid de skulle komma så bäst att vara förberedd tyckte jag. Vid 10-tiden hade de fortfarande inte kommit, när jag åkte till stan och uträttade lite ärenden.

Åkte därefter till stallet och mockade till Lorett, så det skulle vara klart till kvällen.  När jag sedan kom hem syntes fortfarande inga spår efter ngr målare. Var min lediga dag idag, men vi skulle ha möte på jobb halv fyra till halv sex och då det var sagt att vi skulle gå igenom semesterschemat ville jag vara med. Men icke, det blev samma diskussion som vid förra mötet. :(

Körde sedan direkt till stallet då jag bestämt att rida med Pernilla och Åse. Hade ju regnat hela dagen men nu var det uppehåll så vi beslöt att rida ut i alla fall. Skrittade längs slingan ner till dammen. Där vände Pernilla och skrittade hemåt för hon ville bara skritta Cez idag. Jag och Åse travade längs dammen mot vägen. Lorett var superfin i traven, och vilken nacke hon kan få! Synd att man aldrig får till sådan trav i ridhuset eller ridbanan. Sedan valde vi stigen som går längs vägen upp mot bostället och där blev det galopp. Whippen var först och Lorett bara körde upp huvudet och ville förbi, och fort skulle det helst gå. Nåja, hon fick hålla sig bakom. Och nej Julia, jag hade inte martingalen. Tänkte inte ens på den innan vi red ut. Travade förbi huset där förr den stora vedstapeln stod, och sedan var det galopp hela vägen uppför. Vi var fortfarande bakom Whippen men nu gick Lorett lite lugnare, dvs det gick ganska fort men hon körde inte upp huvudet. Var kanske lite jobbigt i uppförsbacken. Men kul tycker hon nog det är. Skrittade sedan längst uppe, och en bit nerför på andra sidan, och sista biten ner travade vi. Sedan blev det en galopp till längs stigen upp mot bostället och nu fick Lorett äntligen vara först. :) Och det gick ganska fort, hästarna triggade nog varann lite. För nu ville Whippen ju komma ifatt Lorett. 

Sedan blev det lite trav och så skuttade vi över diket och mot läskiga huset och så skrittade vi hem det hållet. Härlig runda och jätteroligt! Lorett och Whippen verkade inte ett dugg trötta. Annat är det när man rider på banan. Men som sagt en härlig runda för både hästar och männniskor! Och bra konditionsträning för Lorettan! Måste säga att sådana här stunder gör det värt alla kalla jobbiga vinterdagar i stallet, och SÅ värt alla pengar det kostar att ha häst! Spec när det är en sådan fin häst som Lorett. :)

När jag kom hem såg det likadant ut på mina fönster som i morse. :( De kommer kanske i morgon.  Lika bra det när jag ändå är på jobb hela dagen.

Lorett fick på sig eksemtäcket för det skulle nog vara uppehåll i morgon. Om det skulle spöregna i morgon bitti, så kör jag inom innan jobb och byter till regntäcket.

God natt!

Kommentera

Publiceras ej