Söndag

0kommentarer

Fullspäckad dag. Först jobb och sedan var jag väldigt trött när jag kom hem så jag var tvungen att vila en liten stund. Röjde sedan ute på baksidan. Fick ihop fyra sopsäckar, dock halvfulla pga det blev annars för tungt, med ogräs och annat trädgårdsavfall. Röjde sedan undan framför de ställen där det finns trä för med start i morgon ska vi få målat! Kommer att bli jättefint tror jag, och den gräsliga rosa färgen ska ersättas med grått. Har dock mycket kvar att röja där ute, bla träd och buskar som ska klippas ner. Och så är inte poolen borta än. Har fått bort mycket av den, men nu är det plywoodsidor i botten och på sidorna som måste bort. Och de sitter ganska hårt verkar det som. Sedan ska den ju fyllas med jord och ngn gång i framtiden ska det läggas golv där. Men nu får det bli målning först. Hann ej riktigt med att fixa på framsidan men det tar jag i morgon bitti, då jag är ledig.

Hann alltså inte med Lorett idag, men Tina var snäll och mockade och red henne. De hade ridit ut ner till dammen. Läs här

Dock körde jag en snabbrunda strax efter 21 till stallet och tittade till henne. Allt såg så bra ut. Hon gnäggade när jag kom, som vanligt, men det tröttnar man aldrig på att höra :). Hon fick ngr morötter och ett äpple, och sedan hjälpte jag Lotta att fodra.

Sedan körde vi ner en sväng till Viarp för Lotta ville kolla läget där vilket hon nästan alltid gör på helgerna. Och det behövs för det finns alltid ngt att fixa till. Ibland har de glömt att lägga ut morgonhö, eller så är det ngt annat glömt. Idag hade Hidalgo inget vatten, och lilla Simba stod fortfarande och åt trots att de andra hade ätit upp allt. När vi tittade in till henne hade hon säkert 3-4 kg kvar!! Man kan undra hur mycket hon fått. Tog ut det och gav till Hidalgo som verkade hungrig. Fyllde på lite hö i allas morgonhögar då det var lite. Upptäckte också att betforen stod kvar. Alltså var den glömd att ge. Vi gav dock inte den nu så sent.

Nu blir det Mästarnas mästare på svt play och sedan godnatt!

Kommentera

Publiceras ej