Tävling!

0kommentarer

Idag var det tävlingsdags. 1-majhoppet i Viarp. Lorett var väl förberedd tror jag. I onsdags hopptränade dem, och i torsdags red ju jag dressyr. I fredags red Tina markarbete för Lotta och hon trimmade lite igår lördag. Därefter fick Lorett ett bad så hon blev riktigt fin. På kvällen skypade jag med Julia och så fick hon följa med till stallet och träffa Lorett, och då passade vi på att fixa lite mer med Lorett. Julia övervakade det hela. Jag flätade bl a svansen, satte tottar i manen för att få den att ligga ner på en sida, klippte lite hovskägg och klippte även uppe vid manen där tränset sitter. Använde också massageborsten på hela henne pga att hon fäller extremt mycket nu. Fick loss mycket gammal päls.

Idag åkte jag tidigt till Viarp då jag även skulle var funktionär. Men när Tina kom ner gick jag ifrån och hjälpte till på framhoppningen. Såg väldigt bra ut på framhoppningen. Hoppade ej så mycket.  Sen var det dags för tävling. De red snabbt och bra, men Tina fick inte riktigt till en sväng utan fick rida lite runt om, men kunde hålla galoppen bra. Och det blev en andraplats!!! Emma på Ingo kom trea! Grattis till fina ritter och placeringar. En sak till som jag tyckte var bra och som alla viarpsryttare gjorde tror jag, var att de hälsade på domaren.

Sedan var det dags för andra klassen som var LC+5 dvs 95, och även denna gick jättebra. Framhoppningen gick jättebra, ända tills de skulle ta sista språnget innan de skulle gå in, och då nitade Lorett. Jag såg ej vad som hände för då var jag på väg till banan, utan såg det bara när det hänt, men Tina sa att de kom fel. Då jag gick in igen och så hoppade de om, och nu gick det jättebra. Har kommit på att Lorett verkligen måste ha nosen framme en bra bit innan hindret så hon hinner se och taxera själv.  Rundan gick snabbt och bra och de var dubbelnolla igen, men tyvärr kom de en utanför placering då det endast var två placerade i denna klass. Tina sa efteråt "jag glömde svänga", och så kan det ju bli ibland.  Men jag tycker det var en jättefin runda. Lorett blir ju ganska pigg inne på banan, så helt enkelt är det ju inte att rida henne då. :)

:)

Kommentera

Publiceras ej