Uteritt med Hanna

0kommentarer

Idag joggade jag för första gången på länge till stallet. Kändes okey trots att jag inte gjort det på länge. Mockade och fixade till Lorett.  Härligt väder idag, varmt och skönt.

Åkte till stallet på kvällen för ridning. Var inte där förrän vid halv åtta-tiden. Ville rida ut, men helst inte ensam. Men då kom precis Hanna till stallet och då övertalade jag henne att rida ut. Hon red Torina. Lite mörka moln men inget regn när vi red. Red till dammen och travade nästan hela vägen dit. Galopperade lite vid  längs dammen, och sedan blev det galopp längs åkern. Lorett var väldigt pigg, och var först vilket hon tyckte var kul. Travade en bit och sedan blev det trav och sen skritt. Då började det regna lite grann, och det tyckte inte hästarna om, så de fick bråttom hem.

Mysig runda i alla fall. Nu känner jag mig lite snurrig av ngn anledning. Har svårt att hitta rätt ord så jag skriver inte mer ikväll. Får nog hoppa i säng och hoppas det känns bättre i morgon. Ska vara i stallet ganska tidigt för vi ska vara hos hovslagaren kl 9. Sen börjar jag jobba kl 13. Tina ska rida Lorett på kvällen, lektion i Viarp.

Kommentera

Publiceras ej