Härlig lördagstur!

0kommentarer

Träffade Helene i stallet vid 12-tiden och när stallsysslorna var klara red vi ut en lång runda. Härligt väder med strålande sol. Red ner till dammen och två varv runt fältet. Första varvet tog vi det i trav och då var Lorett ganska loj, men andra gången då var det fart på henne. Började först med att trava en liten sträcka, och sen var det galopp.

Tillbaka halv tre och då började alla hästar gå in, men jag skulle ändå mocka i hagen så Lorett fick vara ute en halvtimme till. Först ville hon med de andra in, men när hon fick lite hö ute, så var hon nöjd.

Idag blir det vila för Lorett då jag börjar jobba redan kl 11. Hinner bara till stallet och mocka. Ska be ngn som är där ikväll, Pernilla eller Åse, om de kan kratsa hennes hovar då de kommit in för dagen.  Jobbar nämligen till i morgon bitti.  Och Julia kommer inte hem förrän i morgon kväll.

Idag är det också världsucphoppning från Verona. Kl 17 visas en timmes sammandrag och kl 14:30 visar Svt Play allt live. Tyvärr hinner jag inte se det live eftersom jag jobbar, utan jag får spela in sammandraget och se det senare.

Nu till stallet.

Kommentera

Publiceras ej