Lugn vecka för Lorett men inte för mig

0kommentarer

Lorett har tagit det ganska lugnt i veckan. Lång skrittrunda i måndags och lite lätt jobb i tisdags. Igår onsdag red Julia cirka 30 minuter i ridhuset. Ingen träning denna veckan för dem då Lorett ska ta det lugnt innan helgen. Lugnt även för min plånbok :)

Själv jobbar jag mycket denna veckan, då jag har två extranätter på nya jobbet och på fredag har jag natt på nuvarande jobb men även planering hela fredagen så det blir ett långt pass då, liksom det blev igår.

Nu är det bara fyra tävlingar kvar för Julia och Lorett innan året är slut och sedan får inte Julia tävla Lorett mer som ponny. Känns lite snopet för det känns inte som om de är klara med varann, dvs att de inte kommit upp till den nivå de har kapacitet för. Skulle behövt ett år till i alla fall. Har ju varit lite skador och annat som gjort att de inte hunnit med och inte känns riktigt klara. Hmm, får nog skicka in en motion (eller vad det nu är man ska göra) till Ridsportförbundet och önska höjning av tävlingsåldern till 19 år på D-ponny. :) Och med omedelbar verkan.


En av mina favoritbilder och en av de bästa dagarna. Julia och Lorett var placerade i både LB+5 och LA på gräs i Åstorp i aug 2009. Och på kvällen var det stallfest!

Kommentera

Publiceras ej