Massage

0kommentarer

Åkte inom stallet på morgonen idag igen och tittade till Lorett. Varm om framhovarna men Steen sa att hon sett bättre ut när han tog ut henne. Efter jobb var jag åter i stallet. Tvättade hovarna och gick lite i stallgången med henne, och Hanna tittade lite. Vi tyckte nog att det såg bättre ut idag, trots att hon fortfarande är varm i hovarna. Gick en sväng med henne till ridhuset och longerade ngn minut i varje varv. Kunde inte se ngn hälta men tycker nog hon tar lite kortare steg fram än hon brukar. Dock hade jag svårt att få igång henne i trav, hon ville mest gå runt och ta det lugnt. Om det nu berodde på tristess, att hon inte ville eller om hon kanske har lite ont, vet jag inte. Men tycker nog hon ser bättre ut så jag avvaktar ännu en dag innan jag ringer hovslagaren, och förhoppningsvis behöver jag inte det.

Avslutade stallet med att massera Lorett över ryggen. Hon tyckte det var jätteskönt och slappnade av på en gång. Åkte sedan ner en sväng till Viarp och såg slutet på hoppträningen. Både Ingo och Cannavaro hoppade superfint. Caroline var också med och det såg bra ut, vilket bådar gott inför finalen av allsvenskan för storhäst, där viarps lag ligger trea inför finalen som alltså går i Åstorp på lördag.

Skypade med Julia igår i Norge och allt verkar bra där. Foto från skype.

Kommentera

Publiceras ej