Fina Lorett

0kommentarer

Igår fick Lorett ha vilodag. Åkte inom stallet efter jobb och mockade både hage och box. Tog av Lorett täcket då det var riktigt skönt i solen och hon rullade sig direkt. Hon har ju faktiskt päls så jag tror absolut inte att hon frös. Blev ju bara ngn timme för sedan kom de in. Dock fick hon stå nästan hela kvällen utan täcke för jag körde ganska sent till stallet igen. Hon fick lite massage men idag slappnade hon inte av riktigt lika bra för hon ville bara prata med Ruby. :)

Idag red jag dressyr i ridhuset.  Skrittade fram länge och gjorde mycket bak- och framdelsvändningar, även skänkelvikningar. Travade sen fram ganska länge och även ganska mycket galopp. Därefter fick hon lång skrittpaus och sedan red jag igenom LB-programmet. Och så fin hon var! Pigg och framåt och ville mycket! Man får verkligen rida, men då blir det väldigt bra!

Chattade precis lite med Julia och hon kommer tyvärr inte hem förrän sent torsdag kväll. Idag hade de fått hoppa och det hade gått bra. Förra veckan filmade Julias kompis lite från hoppträningen och den filmen kan man se här. LITE roligt är det att den tyska tjejen som hjälper till säger exakt samma saker som jag brukar säga, dvs "vänta på hindret, ner med händerna, håll händerna stilla." :)

Kommentera

Publiceras ej