och igår.....

0kommentarer

var det träning för Mette som gällde. Som vanligt var Lorett jättefin, tog max en kvart att få henne mjuk, fin och spänstig. Vi tränade mycket övergångar, att jag skulle sitta rakt över henne. I vänster varv vill hon gärna eller om det är jag själv som "vill", putta ut mig åt höger. Fick tänka mycket på det. Även på att rama in henne ordentligt med skänklarna och att ha mina händer ganska långt fram. Mycket längre fram än vad jag har när jag själv rider, men när jag var noga med det så gick Lorett stadigt och fint. Fick till ett par riktigt bra övergångar mellan trav och galopp och trav. Red också rakt upp på medellinjen i galopp och skulle innnan jag svängde in på medellinjen ställa henne något i rörelseriktningen och se linjen. Rida alldeles rakt och i god tid innan svängen, se vägen och återigen ställa åt det håll jag skulle. Ganska svårt. Lorett trodde nog vi skulle rida ett tävlingsprogram för hon tänkte stanna vid hälsningsstället hela tiden :).

Både jag och Lorett var rejält svettiga efteråt. Härligt! 

Lorett är verkligen en toppenponny både vad gäller hoppning och dressyr! Bättre kunde vi inte önskat oss.

Kommentera

Publiceras ej