Sadelgjord

0kommentarer

Igår jobbade jag kväll men kunde kompa ut lite tidigare så jag kunde titta sista halvtimmen när Julia red min lektion. Det var dressyr och Lorett såg superfiin ut. Roligt. Hoppas hennes trötta period är över. Dock var hon nog ganska lugn men Lotta säger att alll träning nu har gett en lugn och välskolad häst. Det är ju OK och bra, men man vill ju att hon bjuder på ordentligt och tycker det är kul.  I alla fall har jag köpt en ny sadelgjord till dressyrsadeln. Hon är ju lite känslig. Vi fick en fin i läder av Lotta men den fick hon ju skav av. Andra har hon fått bulor av. Nu sist har vi haft en i plast! som vi fick efter Boy som funkat ok, men nu började den bli så ful och släppa i sömmarna. Köpte en anatomisk på Hööks som ser ut så här


Den ska fördela trycket och har resår på båda sidor. Hon är ju känslig för sadelgjorden och visar tydligt att hon inte gillar den. Läste precis den här artikeln på Hippson som heter "Drar du gjorden för hårt" och jag håller med till 100%. Kan ju inte vara skönt eller lätt att prestera när något sitter åt som sjutton runt magen! Samma åsikt har jag för övrigt om nosremmar och att inte kunna öppna sin mun som man vill och behöver.

Skulle fotat Julia och Lorett när de red men glömde det. Men fick ett på Julia när hon skulle köra hem. Hennes moppe hade stått i mitt garage.
 

Idag lördag blir det en lugn uteritt för Lorettan och sen ska jag hem till Helene. Trevlig lördag på schemat alltså.

Och kl 16 och 16:30 cirka rider Tinne och Patrik kür i världscupfinalen och det kan man se live på svt play och visst även på vanliga svt. :)

Men nu ska jag snart åka till min fina fina häst! Finns inget bättre. :)

Kommentera

Publiceras ej