28/12 2012: skrittrunda och ridhus

0kommentarer

Hade bestämt att rida ut med Pernilla men var fruset och hårt i marken. Skrittade en liten bit längs slingan men vände ganska omgående. Red istället i ridhuset. Hade egentligen bestämt att jag skulle rida barbacka då jag kom in i ridhuset men tänkte först trava fram med sadel. Dock kändes hon så väldigt fin hela tiden att jag fortsatte med sadeln (hopp) hela tiden. Hon var lite seg till en början, men i galoppen gjorde jag lite byten och genast blev hon pigg och på G. Hade fått tips av Anna S hur de fick göra när de red i Portugal och gjorde byten där och så gjorde jag och det funkade jättebra! Åtminstone när jag red snett igenom, lite svårare längs spåret. Man skulle bara rakrikta hästen och sen trycka till med nya ytterskänkeln. Hur kul som helst tyckte Lorett som blev pigg. Kanske jag klämde till lite för mycket med nya ytterskänkeln? :) Efter det var hon i alla fall som en dröm att rida, spec i traven. Inga problem vare sig med takt, form, skänkelvikningar eller öppna. Ville nästan inte sluta rida. :)
 

Pernilla och Cez!
 

Nu är jag trött och vill in i boxen och äta, säger Lorett!

"
 Så nu går jag.

Kommentera

Publiceras ej