Dec. 07, 2012; rastning i ridhuset

0kommentarer

  
 
 
Finns det något godis här?
 
Ingen där uppe heller som har godis?!
 
Idag hann varken jag eller Julia rida så när jag slutat jobb nu ikväll åkte jag till stallet och tog ut Lorett i ridhuset där jag släppte lös henne. Det första hon gjorde var så klart att rulla sig och sen såg hon klar ut. Men då fick jag mana på henne lite och eftersom hon lyssnar på röstkommando så började hon trava när jag sa det. Dock tyckte hon nog det var konstigt att hon själv skulle trava runt, men hon  gjorde det i alla fall. Fick henne även att galoppera lite. Lite roligt att se att hon konstant valde höger varv. Någon gång fick jag igång henne i vänster men hon bytte nästan direkt. Höll inte på mer än max en kvart. Sen fick hon gå in och äta sin kvällsmat.
 
Igår torsdag red Julia lite lösgörande i ridhuset. Eftersom Lorett varken har snösulor eller broddar går det ju tyvärr inte att rida ute i snön. Jag hoppas den ligger kvar även efter jul!

Kommentera

Publiceras ej