Fredag 14/12 - lörd 15/12

1kommentarer

Igår fredag red jag lektion nere i Viarp för Lotta. Hade fått Helenes lektion då hon inte hann denna fredag. Jag har tur som har snälla vänner som tänker på mig. Fick ju en lektion av Anna förra veckan och har en till till godo från henne som jag ska hinna med nästa vecka. :)
Gick i alla fall ner till viarp med Lorett och det hade börjat blåsa ordentligt. Gick sakta då det är väldigt halt för Lorett. Kommer aldrig mer att låta henne vara utan broddhål oavsett årstid! Det var bara jag och en till på träningen så det blev nästan privatlektion. Det var markarbete och Lotta tog fram plastcavalettina som hon varierade. Först travade vi fyra bommar på böjt spår i båda varv. Lorett kändes jättefin och lyfte fint på benen. Sedan blev det galoppstuds med de fyra cavalettina. Tänkte på att ha kort tygel som Lotta Björe tyckte och Lotta var på mig om innerskänkeln och det gick superbra. Avslutade med att travhoppa ett litet hinder. Travbom, hinder, galoppbom efter. Hoppade det först lite lågt och sen ett par ggr ganska högt. Mycket högre än vad jag egentligen vågar! Gjorde detta i båda varven och Lorett är ju bara bäst! Skyndade oss sedan tillbaka till stallet i stormen och tänkte att jag nog inte skulle kunna köra bil hem då vägen upp till stallet var helt igenblåst och snön låg i drivor. Dock bra för Lorett som inte halkade i all snö. Men när jag var klar så körde Steen och plogade så jag och Hanna som också var i stallet kunde köra hem!
 
Idag lördag var både jag och Julia i stallet, och Julia red lite lösgörande på Lorett som kändes lite stel idag. Inte så konstigt om hon har lite träningsvärk. Kelade också med nya stallkatten. Vi får hoppas han får stanna. :)
 
Hittade ett litet klipp från Luciakonserten i torsdags. Lyssna och njut!
  

1 kommentarer

Anna

20 Dec 2012 20:05

Jättefint!

Svar: :)
Vem är Tiggelberg Lorett?

Kommentera

Publiceras ej