Onsdag 5/12-12: dressyr i viarp

0kommentarer

Gick ner till Viarp igår för en dressyrlektion för Lotta som jag fått av Anna S då hon fått förhinder. Himla snällt och lektionen gick superbra. Lorett var lagom framåt och jobbade på jättebra. Min sits var också bra enl Lotta, och jag tror min barbackaridning gjort lite skillnad. Ska fortsätta med det! Fick sällskap ner av Hanna K som skulle rida Cez på samma lektion. Mycket snö och halt ute. Tyvärr missade vi ju broddhål sist Lorett blev skodd och inte satte vi på snösulort heller för då var det regn och 10°, vilket var en månad sedan. Nu får vi försöka klara oss en månad till men det verkar ju som om snön är här för att stanna. I alla fall halkade Lorett ganska mycket med bakbenen i söndags när vi gick ner till tävlingen så idag testade jag att sätta på henne gummiskorna på bakhovarna,  som vi köpte på Hööks för flera år sedan. Har använt dem ett par gånger då hon tappat en sko, så  de är egentligen tillpassade för bakhoven utan skor, men när jag nu testade tyckte jag att de var tillräckligt stora i alla fall. Inte att rida med men tillräckligt bra att gå ner till viarp med. Och faktiskt gick hon ganska bra med dem, halkade nästan inget alls.
 
Här är vi på väg hem, påpälsade i kylan och mörkret och halkan!

Kommentera

Publiceras ej